Cursuri de actorie și dezvoltare personală pentru copii

Ce fac propriu-zis copiii la cursul de actorie?

Programa cursului de actorie pentru copii este evolutivă, având ca obiectiv permanent dezvoltarea exprimării corporale, a dicției şi a comunicării verbale prin actorie. Concomitent cu dezvoltarea personalităţii,copii vor invăța mici coregrafii de dans și vor fi introduşi în artele spectacolului.

Cu ce îl ajută cursul de actorie pe copilul tău?

Cursanţii de la actorie vor învăţa pas cu pas să elimine fricile legate de propria personalitate sau de societate, să-şi dezvolte abilităţi necesare nevoilor personale, să comunice coerent şi deschis, să dobândească încredere în forţele proprii şi să înţeleagă necesitatea unei atitudini pozitive şi puternice în societatea de azi.

Detalii administrative și costuri

Cursurile de actorie se ţin în limba română sau engleză şi se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 7 şi 14 ani. Grupele sunt formate din 8-12 cursanţi, fiecare grupă fiind alcătuită pe categorii de vârstă apropiate: 7-9 ani, 9-11 ani și 12-14 ani. Durata întregului curs este de 6 luni, cu o frecvenţă de 1 şedinţă pe săptămână, prețul cursurilor de actorie fiind de 300 de lei/lună.

OBIECTIVE CADRU

  1. Dezvoltarea capacităţilor interpretative;

  2. Cunoaşterea şi utilizarea elementelor de mişcare şi gândire scenică;
  3. Cultivarea sensibilităţii, a fanteziei, a imaginaţiei şi a creativităţii scenice.

OBIECTIVE DE REFERINŢĂ

La sfârşitul anului şcolar, elevii vor fi capabili:

  1. să interpreteze bucăţi dramatice din repertoriul pentru copii, incluzând poezii, texte literare, secvenţe scenice în limba română şi engleză;
  2. să îşi  formeze deprinderi corecte de gândire şi mişcare în contextul procesului scenic: respiraţie, emisie şi dicţie, poziţie corporală, atitudine, gestică, mimică;
  3. să înţeleagă valoarea lucrului în echipă şi să-l aplice corect;
  4. să dobândească reflexul de a acţiona corect în diferite situaţii scenice sau de viaţă;
  5. să identifice falsul sau adevărul în actorie;
  6. să abordeze diferite atitudini, ca lider sau coechipier, în lucru, atât pe scenă, cât şi în viaţa personală;
  7. să coreleze şi să sincronizeze abilităţile fizice cu cele vocale şi intelectuale în cadrul unui spectacol în funcţie de decor, muzică, lumini şi costume;
  8. să consolideze deprinderea de a activa normal în grupuri cât şi individual;
  9. să înţeleagă conţinutul unui text de interpretare şi să aplice moralitatea mesajului transmis în viaţa de zi cu zi;
  10. să înveţe să-şi creeze şi să aibă un mic repertoriu de monoloage pe diferite tipologii.

ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE

–  exerciţii de  voce şi dicţie;
– exerciţii de mişcare şi relaxare fizică;
– exerciţii pentru dezvoltarea memoriei motrice, muzicale, ritmice şi interpretative;
– termeni de analiză a procesului scenic;
– jocuri de lucru în echipă, de dezvoltare a imaginaţiei, a reflexelor, a puterii de decizie şi a corectitudinii în exerciţiu;
– bucăţi dramatice şi piese de teatru (scene de teatru şi film, piese şi scenarii din repertoriul românesc şi internaţional).

CONŢINUTURI

– deprinderi de interpretare a textului (înţelegerea corectă a conţinutului dramatic şi analiza rapidă a mizei scenice şi a personajelor);
– deprinderi de interpretare actoricească (transpunerea în mişcare şi vorbire a lucrului pe text, înţelegând diferenţa fals-adevăr şi folosindu-se de toate mijloacele creative, în special improvizaţia,  dobândite în exerciţii);
expresivitate scenică (abordarea în mod original a textelor alese cât şi transpunerea în scenă cu impact diferit);
creativitate (deprinderea de a improviza şi a lucra cu imaginaţia).

MODALITĂŢI DE EVALUARE

Probe practice – Elevii vor fi evaluaţi de profesori în grupuri mici şi individual.

Pentru accesarea programei complete a cursului trebuie să fii cursant sau tutore al unui cursant al CCI.

Testimoniale

Nu ma pricep la vorbe mari dar pot sa va asigur ca sunteti cei mai talentati si iubiti de catre Medeea. A suferit foarte mult cand nu a fost prezenta si speram ca starea de sanatate sa ii permita sa participe pana la sfarsit .
In primul rand pentru energia depusa in aceasta perioada la deschiderea unui nou drum in viata copiilor nostri in al doilea rand pentru talentul si imaginatia de a-i invata cum sa traiasca adevarat, in circumstate imaginare. Iar nu in ultimul rand pentru rabdare si intelegere. Speram sa ne intalnim si pe viitor la fel de anergici si pozitivi . Sunteti minunati!

Lupu Lucica

Dorinta dea a avea o activitate noua, pentru copilul nostru s-a dovedit a fi una benefica. Astfel Bianca, a avut posibilitatea de a cunoaste oameni noi, de a-si face noi prieteni si de a imbina distractia cu invatarea unor lucruri nemapomenite. Faptul ca s-a simtit foarte bine pe parcursul acestor sedinte dovedeste ca timpul liber a fost valorificat cu folos. Aici intervine rolul dvs care v-ati ocupat de acesti copii cu multa daruire si pasiune. Va multumim pentru tot !

Petronela Berculescu

Încep prin a spune că sunteţi minunaţi și pe placul copilului meu. Îmi place atitudinea pe care o aveţi în timpul și în afara cursului faţa de copii și parinţii acestora. Spun acestea deoarece Matei este încântat sa vină la cursuri și asteaptă cu nerăbdare zilele în care trebuie să se întalnească cu voi. Am observat la Matei de când au inceput cursurile o evoluţie în atitutidinea lui în ceea ce privește lucrul în echipa: creativitatea, socializarea , precum și în exprimare. A învăţat multe jocuri , improvizează foarte mult și acasă face exerciţii de mimică, dansează si comunică mai coerent .
Vă mulţumim că v-ati gandit și aţi pregătit un asemenea curs .

 Liteanu Diana

Imi place foarte mult ceea ce faceti . Am vazut rabdare, dibacie, inspiratie creativitate in munca cu Luca ( si cu ceilalti copii )! Imi place ca Luca s-a integrat in grup.  Am observat ca de cand vine la aceste cursuri, ca a devenit mai comunicativ si mai atent.
Multumesc! Succes pe viitor !  Felicitari !

Isabela Munteanu